شکستن بت دموکراسی

(وَإِن تُطِعْ أَکْثَرَ مَن فِی الأَرْضِ یُضِلُّوکَ عَن سَبِیلِ اللّهِ) الانعام / 116

شکستن بت دموکراسی

(وَإِن تُطِعْ أَکْثَرَ مَن فِی الأَرْضِ یُضِلُّوکَ عَن سَبِیلِ اللّهِ) الانعام / 116

[آن روی سکه‌ی دموکراسی]

مجموعه‌ای از مطالب اساسی از کتاب‌ها و مباحث نگاشته شده درباره‌ی دموکراسی توسط شیخ سلیمان بن صالح الخراشی با عنوان « تحطیم الصنم الدیمقراطی » یعنی « شکستن بت دموکراسی » گزینش و خلاصه شده که از حُسن حظ نام‌ وبلاگ نیز بر اساس همین نام‌گذاری ایشان انتخاب شده است ......  

[آن روی سکهی دموکراسی]

مجموعه‌ای از مطالب اساسی از کتاب‌ها و مباحث نگاشته شده درباره‌ی دموکراسی توسط شیخ سلیمان بن صالح الخراشی با عنوان « تحطیم الصنم الدیمقراطی » یعنی « شکستن بت دموکراسی » گزینش و خلاصه شده[1] که از حُسن حظ نام‌ وبلاگ نیز بر اساس همین نام‌گذاری ایشان انتخاب شده است پس شایسته است از زحمات ایشان در بارور نمودن وبلاگ نیز استفاده کنیم ؛ در اینجا ترجمه بخش انتخابی از کتاب « الدیمقراطیة : المفاهیم و الاشکالات » تقدیم شما عزیزان می‌گردد امید است تشنگان حقیقت از آن بهره گیرند.

و الله تعالی أعلی و أعلم : هر آنچه صواب است از ذات أقدس الهی بوده و هر خطا و اشتباهی از تقصیر این بنده حقیر الله است.

"تذکر : عنوان مطلب از سوی مترجم انتخاب شده است".

 

استاد ناجی علوش می‌گوید :

( و اما آیا این به آن معناست که حاکمیت مردم به کلی محقق گشته؟ و براستی مردم خودشان در انگلیس و فرانسه و آمریکا حاکم هستند ... ؟.

موضوع به همین سادگی نیست چو تحولی که پدید آمد و حکومت وراثتی ِفردی را ساقط نمود ، حکومت اقلیت جدیدی را بنا نهاد ؛ آن قلیت ثروتمندی که از تنفر عمومی نسبت به حکومت استبداد یاری جست تا حکومت خود را استوار گرداند.

با این حال ما در برابر حاکمیت اقلیتی قرار داریم که از دو جنبه اساسی با اقلیت‌های دیگر متفاوت است :

اولاً : آنها بزرگترین فعالیت تولیدی را اداره می‌کنند که میلون‌ها انسان را فرار می‌گیرد و سود سرشاری به چنگ می‌آورند و در پیشرفت اقتصادی و علمی و فرهنگی و نظامی‌‌‌‌ نقش داشته و در نتیجه همچون دوران دسته‌های حاکم گذشته ، اقلیتی غارت‌گر و دور مانده ار فعالیت تولیدی و پیشرفت نیستند.

دوماً : آنها به آزاد بودن مردم و برابری همه در مقابل قانون و داشتن حقوق طبیعی در آزادی عقیده و فکر و انتشار آن و به حق شرکت همه افراد به شکل مساوی در تصمیم گیری‌هایی که کل جامعه و فرد را در بر می‌گیرد ، اقرار می‌کنند. و این اقلیت همیشه شعار « رقابت آزاد » و « برابری فرصت‌ها » را سر می‌دهند. اما این رقابت آزاد همیشه به پیروزی و منفعت اقلیت ثروتمند می‌انجامد چون آنها عملیات بزرگ تولید را اداره می‌کنند و سرمایه متعلق به آنهاست و با استفاده از امکانات نامتناهی نمی‌گذارند سایر ملت‌ها توانایی رقابت را داشته باشند.

و همچنین این اقلیت توانش را برای در دست داشتن ریاست دولت به کار گرفته و گروه‌هایی از ملت را برای مصلحت خود اجیر کرده است و لوازمِ سیطره و سلطه را در اختیار دارد که او را بر تضعیف هر گونه شکوفایی سیاسی و اتحادیه و انجمن مخالفی ، توانا نموده ، و هر قدرتی که نظام حاکمیتش را به خطر اندازد ، نیست و نابود می‌کند ؛ حتی اگر آن تهدید دموکراسی باشد.

این اقلیت به استفاده از دستگاه‌های دولتی اکتفا نمی‌کند ، بلکه گروهک‌ها و قدرت‌های فاشیستی را ساخته تا دشمنانش را با آن سرکوب کند و هر گروهکی را برای نیل به خواسته‌هایش به استخدام در می‌آورد ، آنها برای حفاظت از مصلحت خود قانون وضع می‌کنند ، ولی برای تجاوز از قانون برای حمایت از اهداف طبقاتی خود مانعی وجود ندارد ).

( دولت‌های فاتح [دموکراتیک] همیشه شعار دموکراسی خواهی سر می‌دهند و ادعایشان اشغالگری برای متمدن کردن و پیشرفته نمودن است ، اما تجربه حدوداً صد ساله موارد ذیل را به ثبت رسانده است :

1 – اشغالگران هیچ کشور و هیچ شهری را در هیچ کجا به پیشرفت و تمدن نرساندند ، و خروج نیروهای اشغالگران از این منطقه و آن ناحیه آثار و نتایج نابودی و چپاول و از بین بردن بناها و بنیان‌هایی را که ستیزه‌جویان اشغالگر بر جایی گذاشتند ، آشکار کرد. [2]

2- تعلق ِخاطر  کامل ِملت‌های شکست خورده به مباحث دموکراسی غربی چه در زمان اشغال و چه پس از آن هرگز به پرپایی نظام دموکراسی در هیچ منطقه جهان نینجامید ).

[مرجع : " الدیمقراطیة : المفاهیم و الاشکالات"

نوشته : ناجی علوش ، صص 66-67 و 75-76

ترجمه : antidemocracy]

 

 

وبلاگ : شکستن بت دموکراسی

www.antidemocracy.blogfa.com

www.antidemocracy.blogsky.com

www.antidemocracy.mihanblog.com

www.antidemocracy.persiangig.com

www.antidemocracy.persianblog.ir

 


[1] - این مجموعه عبارتند از :

أ) حقیقة الدیمقراطیة – محمد شاکر الشریف ب) الدیمقراطیة اسم لا حقیقة له – جعفر شیخ ادریس ج) نقض الجذور الفکریة للدیمقراطیة الغربیة – محمد أحمد مفتی د) الدیمقراطیة تأملات وطموحات – مفیدة محمد إبراهیم هـ ) الدیمقراطیة والحریة !! – حافظ صالح و) الدیمقراطیة : المفاهیم والإشکالات – ناجی علوش ز) کواشف زیوف – حبنکه المیدانی ح) من مفاسد الدیمقراطیة – عبد المجید الریمی ط) قصیدة :فتنة "الدُّهَیْمَاء"فی العالم الإسلامی (الفساد والدیموقراطی)

[2] - اگر از تاریخ واقعی صد سال اخیر خبر نداریم و چیزی نشنیده‌ایم فکر نمی‌کنم لازم باشد خود را به زحمت بیندازیم و به دنبال منابع برای مطالعه و تحقیق بگردیم فقط کافی است که به اطراف خود بنگریم که چگونه افغانستان بعد از اشغال غرب بزرگترین تولید کننده مواد مخدر در جهان شد و رئیس قاچاقچیان احمد ولی کرزای برادر ناتنی رئیس جمهور آمریکایی افغانستان بود که چند هفته پیش ترور شد ، و خود جناب رئیس جمهور و بسیاری از اعضای پارلمان به اصطلاح ملی نیز با تقلب و رشوه سر کار آمده و اوضاع در عراق از این بهتر نبوده و هر دو کشور به لطف دموکراسی به فاسدترین کشورهای جهان تبدیل شده‌اند وملیاردها دلار کمک‌های جهانی به بازسازی آنها در روز روشن به سرقت رفته و سارقان به آمریکا و اروپا پناهنده شدند ، و اولین و تنها حامیان دیکتاتورهای جهان اسلام و عرب کشورهای مدعی دموکراسی و در پیشاپیشان آمریکا و فرانسه و انگلیس قرار دارند و در جریان انقلاب‌های اخیر و رسوایی حمایت از آن دیکتاتورهای خوناشام به راحتی برایشان قابل انکار نیست. مترجم


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد